كاشي و سراميك ميبد خرید سرامیک از میبد

درخشش صنعت كاشي و سراميك ميبد در كشور

ه گزارش خبرنگار ايرنا، هنر صنعت كاشي‌سازي در استان يزد قدمتي ۷۰۰ ساله دارد و به نوعي از صنايع دستي بومي اين استان و به ويژه در شهرستان ميبد بشمار مي‌آيد كه با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي، شكل و رنگي تازه و مدرن به خود گرفته است.

بخش قابل توجهي از كارخانجات توليد كاشي و سراميك استان يزد در شهرستان ميبد واقع شده است كه كيفيت و طراحي‌هاي توليدات كاشي و سراميك اين كارخانجات نه تنها در داخل كشور، بلكه عرصه را بر رقباي اورپايي خود تنگ ‌تر نموده است.

مديريت منابع انساني و تربيت نيروي متعهد و كارآمد، به كارگيري دانش و تكنولوژي و سرمايه‌گذاري از محورهاي مهم مديريت در صنعت است خوشبختانه كيفيت بالا و تنوع در رنگ، اندازه و لعاب توليدات كاشي و سراميك استان كه در نتيجه‌ي وجود نيروي كار ماهر و توانمند و تكنولوژي‌هاي روز توليد كاشي دنيا در كارخانجات كاشي و سراميك استان يزد مي‌باشد، منجر به اين شده است كه توليدات استان قابل رقابت با توليدات كشورهاي به نام دنيا در اين عرصه باشد.

صنعت كاشي و سراميك سهم بزرگي از صادرات غير نفتي كشور را به خود اختصاص داده است كه توليد كاشي و سراميك همچنان در صدر اقلام صادراتي استان يزد مي باشد.

مهمترين پتانسيل‌هاي موجود در استان كه منجر به رشد اين صنعت در اين خطه‌ي كويري كشورمان شده وجود نيروهاي فني و مهارت ديده‌ي متعهد در منطقه و همچنين قابل تامين بودن بخش قابل توجهي از مواد اوليه توليد كاشي و سراميك در اين استان مي باشد.

خوشبختانه با توسعه صنعت كاشي و سراميك در استان علاوه بر فعال شدن بسياري از معادن خاك استان، صنايع جانبي از قبيل صنايع بسته‌بندي، لعاب‌سازي، گلوله‌هاي سراميكي و بويژه صنعت حمل و نقل از رونق قابل توجهي برخوردار شده است و پتانسيل موجود در صنعت كاشي و سراميك با راه‌اندازي واحدهاي در حال ساخت، امكان توسعه بيشتر اين صنايع جانبي را به دنبال خواهد داشت.

كمبود آب يكي از مهمترين مشكل اين صنعت در استان بشمار مي‌رود و وزراي صنعت و معدن در سال‌هاي گذشته بارها در جمع صنعت‌گران استان يزد قول تأمين آب صنعت استان يزد را داده‌اند اما اين وعده هنوز عملي نشده و صنعت كاشي و سراميك نيز چشم انتظار تأمين آب مورد نياز است.

مديران ارشد استان يزد براي توسعه صنعت كاشي و سراميك در استان تاكنون اقدامات موثر بسياري را از جمله ايجاد خوشه صنعتي كاشي و سراميك در استان، ايجاد منطقه ويژه سراميك، راه‌اندازي دبيرخانه كانون هماهنگي دانش و صنعت كاشي، سراميك و لعاب كشور در پارك علم و فناوري و نيز ايجاد مراكز جوار كارخانه‌اي فني و حرفه‌اي براي آموزش كارگران در راستاي افزايش كيفيت توليد محصولات انجام داده‌اند.

فرماندار ميبد در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در استان يزد 78 واحد كاشي و سراميك وجود دارد كه ميانگين هر واحد220 نفر اشتغالزايي داشته و 30 ميليارد تومان براي هر واحد هزينه شده است.

محمد رضا رجايي افزود: در استان 20 هزار نفر به طور مستقيم در صنعت كاشي و سراميك و 10 هزار نفر به صنايع وابسته از جمله لعاب ،رنگدانه هاي سراميكي، كارتن سازي ،قطعه سازي و … مشغول بكار هستند .

وي تصريح كرد: اين واحدها در جاده ترانزيتي دشت يزد – اردكان بويژه در شهرستان ميبد فعال هستند و دليل استقرار اغلب واحد هاي توليد كاشي و سراميك در ميبد دسترسي بهتر به جاده هاي بين المللي و ارزش افزوده سرمايه گذاري است.

رجايي خاطر نشان كرد: حدود 50 درصد از توليد كاشي و سراميك كشور به استان يزد تعلق دارد و26 واحد در استان در حال ساخت است كه عموما در دشت يزد- اردكان و چند واحد متفرق در شهرستانها مي باشد كه اصولا بين 50 تا 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد .

وي در خصوص ميزان سرمايه گذاري در بخش كاشي و سراميك گفت:ميزان سرمايه گذاري واحدها حدود 45 ميليارد تومان است كه اصولا 8 ميليون يورو ارزي وبه همين ميزان ريالي نياز دارد و زمينه اشتغال حدود5720 نفر اضافه مي شود.

فرماندار ميبد اظهار داشت: براي راه اندازي واحد جديد كاشي و سراميك حدود 45 ميليارد تومان سرمايه نياز است كه از اين مبلغ هشت ميليون يورو ارزي با محاسبه مبادله اي 24 ميليارد تومان و مابقي حدود 20 تا22 ميليارد تومان ريالي نياز دارد.

رجايي در خصوص درصد اشتغال بخش صنعت استان يزد به كاشي و سراميك اظهار داشت: حدود 13 درصد از جمعيت استان و اگر اشتغال كل استان در تمام زمينه ها محاسبه شود بين 10 تا 13 درصد اشتغال بخش صنعت استان يزد به كاشي و سراميك اختصاص دارد .

وي با اشاره به صادرات كاشي و سراميك گفت: بخشي از كاشي و سراميك توليدي به كشورهاي عراق، آذربايجان، افغانستان، گرجستان، پاكستان، قرقيزستان، تاجيكستان، ارمنستان،

قیمت و خرید سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت

فضای خود را با کاشی های طرح پارکت متحول کنید وقتی صحبت از کفپوش می شود، جذابیت زیبایی شناختی چوب غیرقابل انکار است، اما حفظ

بهترین کاشی برای سرویس بهداشتی

بهترین کاشی برای سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هنگام بازسازی یا ساخت یک منزل باید گرفته شود. سرویس بهداشتی فضایی است

خرید سرامیک کف ارزان قیمت از کارخانه یزد میبد